Sunday, May 11, 2014

Kelemahan Program "Learn English With Noddy"


Bagi saya, program ni bagus untuk pembelajaran anak2. 

Cuma yang kurang best:
1. Ada 3 kisah yang cerita tentang Sihir secara penuh.
2. Kualiti bunyi kurang sikit. Kadang2, ada sura kuat, kdg2, suara slow
(kalau kualiti DVD ada cam ni x ea? kalau Sindbad xde pun)
3. Ada beberapa kesalahan translation dalam buku

Tentang kualiti suara & kesalahan translation tu xde la saya kisah sangat.
Cuma kadang2 tu ada la terfikir, saya bayar mahal2 x kan dapat kualiti barang yg camni
huhuuu, sedih situ aje lah. Xpasti kenapa ada defect dlm sesuatu production.

Cuma yang bimbangkan saya sebagai ibu muda & xde pengalaman ni
sedikit risau akan kesan kisah2 sihir yang dibawa dalam kisah2 ini ke atas anak2 kita.

Yela, kita bukannya tahu masa depan, sebolehnya
tak mahu masukkan elemen2 -ve atau tak baik ke dalam
diri anak2 kita.


Ini salah satu contohnya....

CD NO. 3 menceritakan Gobbo & Sly menggunakan sebuah mesin
yang didalamnya ada sihir.

Sihir tersebut menyebabkan orang akan menari.

Dalam cerita ini Gobbo & Sly menyihir Dinah Doll lalu meminta muffin.
Mereka memakannya tanpa membuat bayaran.



Ini pulak CD no. 9

Ceritanya tentang pakaian Noddy dicuri oleh Gobbo dan Sly menggunakan sihir.

Pakaian Noddy yang boleh bergerak itu digunakan oleh Gobbo & Sly untuk mencuri.

Kesian Noddy difitnah. Semua orang di kota mainan tidak lagi
suka pada Noddy lantaran aktivti pencurian yg berleluasa.


CD no 15 ni saya tak ingat jalan ceritanya, nanti saya update semula
post ini ya ehhehhe

Ini pula contoh translation yg salah.... ehehee...

Secara keseluruhannya saya suka program ni... cuma saya
akan sorokan 3 CD ni...

Jemput singgah KEDAI ONLINE disini.
http://syafi4u.blogspot.my/p/kedai-online.html

    "Quran Flash Card"   

     HURUF BERBARIS    
*anda akan dapat 30 Makhraj (alif sampai ya)
*1 saiz A4, 1 makhraj
*anda akan dapat bentuk pdf
Harga: RM10
**promosi RM5 sahaja
**RM10 dikenakan untuk edit (by request only)
contoh: tambah frame/gambar (kartun kegemaran)






50 comments:

  1. SALAM.

    anak umur bapa tahun ye gune noddy ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm wbt

      Masa ni umur dia 5 bulan, esok Syafi masuk 1tahun (besday). Program ni best, Syafi sangat suka. Contoh:
      CD-1 kenal warna
      CD-2 mengira 1-10
      dan seterusnya

      Lepas tengok CD, sy tunjukkan buku & baca utk dia. Seronok Syafi. Dia tengok satu persatu perkatan yg sy tunjuk dgn jari. Fokus dia, lebih lama berbanding semasa umur dia 5 bulan.

      Kalau waktu hujan, sy tunjuk jari kt langit & nyayi phase "look, look, look, it's Grey, it's Grey..." senyum lebar dia..

      alhamdulillah... suka tgk Syafi belajar. Kdg2 kala, kalau sy x ajar Syafi dgn cukup pd hari tertentu; dia akan menangis aje... lepas ajar, English, Math, Ngaji, nanyi, baca etc barulah dia akan senyap & nak main sendiri.

      wm :)

      Delete
    2. Luv U Syafi: Kelemahan Program "Learn English With Noddy" >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Luv U Syafi: Kelemahan Program "Learn English With Noddy" >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Luv U Syafi: Kelemahan Program "Learn English With Noddy" >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK 76

      Delete
  2. saya pun beli program ni. setakat ni anak2 saya mmg ingat skrip dia. bagus anak saya umur 5 tahun dapat baca word2 yg common mcm thank you, hello walhal dia blom tahu membaca. Cuma tu lah yg kisah ahli sihir tu mcm kurang baik sikit lah untuk budak2.

    ReplyDelete
  3. saya pun beli program ni. setakat ni anak2 saya mmg ingat skrip dia. bagus anak saya umur 5 tahun dapat baca word2 yg common mcm thank you, hello walhal dia blom tahu membaca. Cuma tu lah yg kisah ahli sihir tu mcm kurang baik sikit lah untuk budak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu sis... gembira sy dengar.. lepas anak2 tengok CD pada siang hari, malam pula, boleh la bacakan buku. Mesti anak2 suka. Anak sy umur 23bulan sekarang, dia sangat teruja & suka kalau saya duduk sama2 dengan dia sambil bacakan buku. Pastu kemas buku sama2 ^_^

      Tentang kisah ahli sihir tu, memang kena explain kt anak semasa kecil lagi. Mengenal baik & buruk. Sebab masa kecil ni diorg akan serap semua info drp ibu/bapa. Itu pendapat saya je la. ^_^

      Delete
  4. nak tanye...beli berapa satu set?? ade terbace rm600 je...tapi yang sy ni kne rm2000....boleh tolong share harga...sbb sy baru booking je...x bayar lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya beli masa di Pesta Buku, total RM2628

      Delete
    2. ok...mmg harga mcm tu lah...ok, tq..

      Delete
    3. Sy baru dpat sis. Sbulan rm122. Jumlah smua 2711

      Delete
  5. Salaam sume. Sy pun baru amik noddy. Harap berbaloi la utk ank sy age 3 tahun. Sapa kt sini nk Cari Montessori toys murah2 bole tgok n follow my IG ni #montessoriestoys.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm wbt... tahniah sebab beli pakej terbaik utk buah hati Puan ^_^ semoga manfaatnya berkekalan, inshaALLAH... jangan lupa seimbangkan CD & buku ya ^_^

      Delete
  6. Salaam sume. Sy pun baru amik noddy. Harap berbaloi la utk ank sy age 3 tahun. Sapa kt sini nk Cari Montessori toys murah2 bole tgok n follow my IG ni #montessoriestoys.tq

    ReplyDelete
  7. Salam semua. Sy pon baru booking, tak pasti nak amik atau tak?tp tgk pd komen2 tu, rasa mcm nk amik..tlg bg pandangan...

    ReplyDelete
  8. salam...sy pn br beli smlm...harap2 bguna utk anak

    ReplyDelete
  9. Salam..saya pun Baru beli jugak..harap sangat bermanfaat untuk anak2..inshaallah.. Parents pun boleh join sekali..bertambah aktiviti bersama anak2..:)..saya pun beli Di pesta buku jugak..

    ReplyDelete
  10. Salam..saya pun Baru beli jugak..harap sangat bermanfaat untuk anak2..inshaallah.. Parents pun boleh join sekali..bertambah aktiviti bersama anak2..:)..saya pun beli Di pesta buku jugak..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum..saya pun dah beli but not sure kenapa anak macam tak berminat. umur setahun 3 bulan. apa yg sy perasan, kualiti gambar tidak memuaskan seakan pecah n kabur. saya comparekan dengan gambar didi & friends jauh lebih baik. sekarang masih pertimbangkan untuk teruskan atau jual semula. ada sesiapa tahu macam mana nak jual semula? thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm wbt, dah berapa lama pakai Puan? anak lelaki/perempuan? Maybe puan boleh cuba call agen/consultant yg Puan beli untuk dapatkan pandangan macam mana nk buat anak tertarik.

      Anak saya, 2tahun 8 bulan, setiap malam nak saya bacakan buku Noddy utk dia. Sekarang baru ada minat nk mewarna & pegang pensil warna...

      Delete
  12. assalammualaikum..sy baru je beli program learning with noddy ni..so far baru sekali tengok.anak sy yg berumur 2 tahun dah pandai sebut “car” yg ade dlm cd 1…terkejut juga coz before ini dia sebut car tu bus..
    so far puas hati dgn program ni 🙂

    ReplyDelete
  13. Saya baru ke pesta buku di sacc shah alam semalam.

    Dapat penerangan tentang program noddy ni.

    Erm nampak bagus. Cuma, kata penjual tu... Noddy ni untuk membina eq anak, dan kita boleh kaitkan dengan makrifatullah.

    Tetiba ada pasal sihir??? Huhu. Aduhai. Tak patut langsung untuk kanak2 dan bayi.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Semua,

    Saya pun dah book untk Noddy ni..Memang tengah tunggu orang tu deiver je. Terfikir nak search sebab rasa berdebar memikirkan komitment untuk RM 2,470.00 :) Actually masa pesta buku tahun lepas dah tengok dan dengar tentang noody ni but masa tu tak ambil sebab belum benar2 terdorong untuk ambil. Tapi bila mengenangkan anak lelaki yang 4 tahu sangat suka memegang buku ( membaca ) dan si kakak yang nampak bijak dalam bahasa inggeris ( cuma kadang2 sebutan ada yang salah tu ), menyebabkan sy nekad utk hadiahkan pada anak2. Alhamdulilah membaca pada komen2 di atas, lega la sikit bila nampak positif nye . Harapnya bermanfaat kepada anak2. Terima kasih

    oh ye, saya dapatkan ni pun di Pesta Buku di Sacc pada 8hb April 2017.

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum.... Sesiapa yg berminat dengan program Learn English with Noddy, blh hubungi sy Raudhah (0111-0567941).. Terima kasih juga atas feedback positif semua...

    ReplyDelete
  16. Sy br j bli....tp mcm isau gak anknx mnt

    ReplyDelete
  17. Entah la.. Kualiti gambar teruk. Mcm kartun tahun 90an..sekarang dh 2018 nk masuk 2019.upgrade la kartunnya bg cantik skit supaya anak2 lebih tertarik. Didi pun lagi cantik.. translate pun mcm tak lengkap dalam cd..

    ReplyDelete
  18. Hi kepada sesiapa yg ingin bertanyakan tentang learn english with noddy malaysia atau mahu adakan untuk anak.. Boleh terus hubungi saya 0139761607
    0135880177
    Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ezra Sanders, bila nak update produk sedia ada jadi kualiti yang lebih baik setanding harga yang dibeli? Bila nak keluarkan produk lain yang lebih baik daripada yang ada ini?

      Delete
    2. Setuju.. kualiti tak setanding harga. Rasa menyesal beli :(

      Delete
  19. Kalau kite dah amek set buku tu n xsentuh lagi then kite nk cancel boleh x eh?

    ReplyDelete
  20. Thank you for all the comments😘 baru dengar penerangan tentang noddy ni semalam. Program dah bagus dah tapi consultant dia buat saya rasa taknak beli. Walaupun saya tak suka jugak tengok kualiti gambar dan suara, tapi program ni nampak ok. Anak saya tak tertarik pun dengan cd dia, lebih tertarik dengan buku2 je

    ReplyDelete
  21. 🙏🙏🙏..... Program Noddy sesuai dari sebulan baby hingga 10thn...sebuah sistem pembelajaran yang hendak mengadakan Di setiap rumah ibu~ayah yang mempunyai anak x2 yang berusia terse but... Wassap kami 0187848666...kamu teringin untuk membantu anda... TerimaKhasih😊👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Learn English With Noody sedang mengadakan promosi di KB Mall, kota Bharu. Bagi parents yang berminat yang berada di Kelantan boleh kunjungi booth kami di Ground Floor. Boleh contact saya di 0167694918 (Rouy)

      Delete
  22. Kalau dah ambil,,boleh pulang balik x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti... sis boleh try call no yg ada dalam resit sis dapat tu ya... semoga Allah permudahkan urusan sis, amin.

      Delete
  23. sesiapa yg nk buku ni sy ade.. sy nk jual lumsum rm1900.. aktiviti sekolah anak terlalu padat.. x sempat nk guna.. dr beli haritu sampai sekarang x pernah guna langsung

    ReplyDelete
  24. Salam eija... mmg xpernah gune langsung? Ank umo brp?

    ReplyDelete
  25. Ada yang nak ke set buku ni...sy nk letgo jgk..anak x berminat..sy amik yg pakej 2625..klu berminat sy nak bg harga 2k je..

    ReplyDelete
  26. assalam ada ke yang nak buku ni? anak saya taknak layan dah noody ni sebab dah masuk skolah. jam 3 petang baru balik. nak letgo 2k je. baru lagi. meh wsp sy 0104000793

    ReplyDelete
  27. ada x sape sape berminat nak set buku ni? saya nak letgo. anak anak dah masuk skolah jadi diorang xde masa nak tengok cd ni. masa kat skolah dah sampai jam 3 petang. ingat nak letgo je. nak bagi harga 2k je. wsp 0104000793

    ReplyDelete
  28. ada x sape sape berminat nak set buku ni? saya nak letgo. anak anak dah masuk skolah jadi diorang xde masa nak tengok cd ni. masa kat skolah dah sampai jam 3 petang. ingat nak letgo je. nak bagi harga 2k je. wsp 0104000793

    ReplyDelete
  29. Tak de ke yg nak let go murah²... pendrive tanpa buku pun xpe...nak anak belajar je.Nak beli beribu tu tak mampu

    ReplyDelete
  30. Sape berminat beli noddy ni complete set buku dgn pendrive.. wsp 0166165873

    ReplyDelete